Rejestracja

10 razy „Tak!” dla „Polskie Best”

„Polskie Best” to ekosystem, którego celem jest realne wzmocnienie reputacji oraz widoczności marki w internecie, ale także w koszyku zakupowym konsumenta.

W ogromnym skrócie przekazujemy nasze idee dotyczące Programu Promocji Polskich Marek „Polskie Best”. Przez ponad 16 lat, w redakcji czasopisma naukowego Zarządzanie Jakością tworzyliśmy wiele projektów dotyczących jakości i zarządzania. „Polskie Best” jest jedną z nielicznych inicjatyw w Polsce spełniających surowe kryteria transparentności oraz wyznaczających kierunek wszystkim projakościowym inicjatywom — Teraz społeczność!

01.

Korzyści

„Polskie Best” jest od strony kuchni tzw. społecznościowym hubem propagacyjnym. To nie jest kolejne wyróżnienie lub kolejna nagroda. To cały ekosystem, którego celem jest realne wzmocnienie reputacji oraz widoczności marki w internecie, ale także w koszyku zakupowym konsumenta. „Polskie Best” jest zaawansowanym mechanizmem wsparcia, dzięki któremu wyrównują się szanse polskich marek na rywalizację online z koncernami i korporacjami. Już sama konstrukcja serwisu „Polskie Best” jest oparta na zaawansowanych mechanizmach promocji, rekomendacji oraz SEO. „Polskie Best” połączono z ponad 60 innymi serwisami, np.: Spotab, Polecane Online, Liderzy Online (10.2021), Ofertowy Link (10.2021), FMCG Link, Biznes Express, oraz Marka News, których celem jest dynamiczna propagacja online oferty uczestników i marek. Żadna nagroda lub inicjatywa w Polsce — nawet na przestrzeni 20 lat — nie tworzyła dotąd takiej wartości i nie oferowała nigdy tak wymiernych (mierzalnych) korzyści w takiej skali. Zdecydowana większość inicjatyw projakościowych skupia się na tradycyjnym modelu promocji (np. certyfikat, logo, uścisk dłoni), ale pandemia pokazała jak ważny jest internet, gdyż właśnie w internecie kształtują się opinie i zapadają decyzje zakupowe. Decyzje, które poprzez smartfony, aplikacje, fora, blogi i media społecznościowe prowadzą nie tylko do stron sklepów internetowych, ale także do fizycznych sklepów, lokali, biur lub centrów handlowych.

02.

Ekosystem

Od 2019 r. dysponujemy największym w Polsce własnym ekosystemem internetowym, który obejmuje praktycznie wszystkie branże PKD i liczy obecnie ponad 240 serwisów, portali, platform i intranetów oraz dysponuje własnym systemem banerowym (Baner Cloud) oraz własnym systemem newsletterowym (Newsletter Tube). Można stwierdzić, iż pod wieloma względami jest to ekosystem samowystarczalny — nawet gdyby pewnego dnia zamilkły wszystkie pozostałe media, w tym media społecznościowe to nasz ekosystem nadal by umożliwiał realizowanie działań ofertowych, handlowych, promocyjnych oraz pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Dlatego, nasz ekosystem jest przez wielu klientów traktowany również jako zabezpieczenie ich aktywności online i ochrona ich internetowych zasobów. Takie od początku były też cele całego projektu, który w latach 2019-2020 funkcjonował pod nazwą eSystem+. W 2020 wydzielono z niego wszystkie projekty marketingu wirusowego (ponad 30) i stworzono osobny, lecz powiązany mikrosystem Wiralnet. Obecnie testujemy 2. mikrosystem mTube (MediaTube), lecz wszystkie mikrosystemy zostaną skonsolidowane na przełomie br. pod nową nazwą Biznes Cloud; nową nazwą dla całego ekosystemu. Program „Polskie Best” nie jest więc samotną wyspą na bezkresnym oceanie internetu, ale częścią większej, potężnej całości, która uczestnikom i laureatom Programu „Polskie Best” — Polskim markom — może zaoferować bezkonkurencyjne ceny i wyjątkowe korzyści.

W naszym e-portfolio jest niemal 4000 domen nTLD. Wśród nich kilkaset domen .online. O ile w latach 2018-2019 zainteresowanie domenami .online było dość małe, to w pandemii urosło do poziomu niemal spekulacyjnego, gdyż słowo „online” przez ostatnie 2 lata i każdego dnia odmieniano we wszystkich mediach tysiące razy. Jest to znakomity przykład tego, jak ważny stał się marketing internetowy, dywersyfikacja jego kanałów sprzedaży, media społecznościowe, a także cyfrowe społeczności.

03.

Wartość

„Polskie Best” bazuje na transparentnym systemie oceny społecznościowej, a dodatkowo umożliwia internautom zgłaszanie nominacji. W „Polskie Best” nie ma ukrytych kryteriów, (pseudo)ekspertów, (pseudo)kapituł, a także polityków — jest jedynie społeczność ceniąca, by nie powiedzieć kochająca polskie marki. W „Polskie Best” oceny dokonują wyłącznie konsumenci, klienci i kontrahenci, publicznie oddając swój głos lub wyrażając opinię. Wyróżnienie takie więc ma ogromną wartość, gdyż nie tylko jest wyrazem autentycznego uznania wartości marki przez jej odbiorców i fanów, ale też buduje oraz wzmacnia lojalność względem marki. Możemy również mówić o wspólnej wartości — promocji polskich produktów i marek oraz kształtowaniu postaw patriotyzmu konsumenckiego. Bezcenne.

04.

Transparentność

Transparentność systemu oceny przesądza o jego wartości. Wiele rzekomo „prestiżowych” nagród bazuje na utajnionym systemie oceny, co całkowicie podważa jego wiarygodności — nie wiemy zazwyczaj, nawet w przypadku nagród nazywanych konsumenckimi, jaka liczba użytkowników lub klientów oddała swój głos, nie znamy uzasadnienia decyzji anonimowej kapituły itp. Najczęściej nie wiemy nic na temat klucza merytorycznego, w tym kryteriów oceny, a widzimy jedynie listę laureatów. Ostatecznie, większość z takich wyróżnień, zamiast wzmacniać siłę marki, osłabia ją i tak naprawdę wzmacnia jedynie organizatora danej nagrody. Można to nazwać wampiryzmem marketingowym, ale tak funkcjonuje w Polsce +90% nagród — od kilkudziesięciu lat. „Polskie Best” wyznacza nową jakość i odbudowuje zaufanie poprzez swój społecznościowy charakter.

05.

Koszty

Przez ponad rok analizowaliśmy skalę kosztów, jaka powinna dotyczyć „Polskie Best”. Ostatecznie wprowadzono minimalną opłatę rejestracyjną w wysokości 100 zł netto, która częściowo pokrywa koszty obsługi informatycznej każdego uczestnika. Jej celem jest także ograniczenie liczby zgłoszeń, w tym przede wszystkim zgłoszeń fikcyjnych i wielokrotnych. Koszty zgłoszenia marki firmowej (marki organizacji) to 500 zł netto. Całość kosztów, wraz z opłatą rejestracyjną w wysokości 100 zł netto, zamyka się w kwocie 738 zł brutto. Koszty fakultatywnego zgłoszenia marki produktów (wyroby lub usługi) zamykają się maksymalnie kwotą 5200 zł (wszystkie wyroby), a minimalnie wynoszą 300 zł w przypadku marki usługi oraz 400 zł w przypadku marki wyrobu — wynika to ze skali promocji każdego produktu i dedykowanych tej promocji działań SEO. Średni koszt uczestnictwa więc nie przekracza 1000 zł netto, przy założeniu, że uczestnik rejestruje oprócz marki firmowej także 1 markę produktową. Jak to się ma do kosztów tradycyjnych inicjatyw konkursowo-promocyjnych? Rewelacyjnie! Koszty większości nagród lub programów promocyjnych (zazwyczaj utajnione) oscylują w granicach 3000-12000 zł, średnio jest to 6000 zł. Mówimy jednak o tradycyjnych modelach, a w przypadku „Polskie Best” o pakiecie propagacyjnym i pakiecie benefitów o wartości +10 000 zł. Na promocję i propagację marek w Programie, w trybie 24/7/365, pracuje +60 serwisów internetowych, zaawansowane narzędzia SEO, chmura banerowa oferująca ponad 11 500 lokalizacji oraz zintegrowany system propagacji społecznościowej obejmujący własne projekty wiralowe Administratora, jak i tradycyjne konta w mediach społecznościowych (ponad 700), takich jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Tumblr, Instagram oraz kanały RSS. W „Polskie Best” nie ma też żadnych kosztów ukrytych — wszystkie koszty są opisane i widoczne w Regulaminie serwisu oraz w formularzu Rejestracji uczestnika. Obecnie w Polsce nie ma inicjatywy kosztowo konkurencyjnej dla „Polskie Best”.

06.

Społeczność

Czerpiąc wiedzę z analiz dotyczących inicjatyw projakościowych, które realizowaliśmy przez ostatnie kilkanaście lat, byliśmy od początku przekonani, iż „Polskie Best” musi się opierać nie tylko na ocenie społecznościowej, ale też budować społeczność. Jedynie ze względów bezpieczeństwa i innych uwarunkowań (np. SEO) zdecydowaliśmy się na oddzielenie części weryfikacyjnej od głównej części społecznościowej. „Polskie Best” jako serwis internetowy oferuje więcej niż serwis jakiejkolwiek nagrody lub inicjatywy projakościowej w Polsce — głównie ze względu na zaawansowane rozwiązania dotyczące SEO, relinkowania, budowania reputacji marki i sprzedaży produktów (dotyczy laureatów). Jednak +95% działań, w tym działań związanych z tworzeniem społeczności jest lub będzie realizowane w powiązanych serwisach B2C, B2B oraz C2C, m.in.: Spotab, Polski Fan, Smaczne Top, Produktomat (startują 09-10.2021), B2B Best, Polskie Technologie (startują 11-12.2021) Cześć ww. serwisów skupia się na tworzeniu relacji osobowych (np. marketer-konsument, handlowiec-konsument), inne natomiast na tworzeniu relacji produktowych (np. produkt-konsument) oraz wzmacnianiu lojalności konsumenckiej. Celem całego ekosystemu skupionego wokół „Polskie Best” jest tworzenie lojalnych społeczności produktowych i zwiększanie liczby fanów polskich marek.

07.

Propagacja

Pisząc o propagacji, tak naprawdę myślimy o zasięgu — zasięgu naszej oferty i naszej marki w internecie, wyszukiwarkach internetowych, mediach społecznościowych itp. — o tym co realnie pozwala pozyskiwać klientów, kontrahentów i zarabiać pieniądze. Jeszcze 20 lat temu ubiegając się o nagrodę, nikt nie zastanawiał się nad jej propagacją online, zasięgiem, siłą z jaką dotrze do potencjalnych odbiorców. A przecież ruch na stronie danej nagrody jakości jest odzwierciedleniem zainteresowania nią w tzw. „realu”. Faktem jest, że większość nagród oferowanych w Polsce (zazwyczaj w modelu B2B), zatrzymało się w miejscu, sądząc iż opisywany w pkt. 3 model „certyfikat, logo, uścisk dłoni” w zupełności wystarcza. Przestał wystarczać na długo przed pandemią, a dobitnym tego przykładem są statystki samych serwisów polskich nagród oraz programów promocji, które pokazują skalę zainteresowania odbiorców takim modelem „award marketingu ” — nie przesądza to o wartości danej nagrody, ale dużo mówi o społecznym zainteresowaniu nią i pośrednio o korzyściach płynących z jej otrzymania. Nawet najpopularniejsze (w potocznej ocenie) nagrody nie mają więcej niż 50 użytkowników dziennie z ruchu organicznego, a na strony rzekomo „konsumenckich” nagród (tu ruch powinien być największy) zagląda średnio 10 osób dziennie (źródło danych: DomainSpy, Semstrom, SE Ranking). Nawet w przypadku najbardziej rozpoznawalnej nagrody w Polsce (przyznawanej od 20 lat, co powinno mieć ogromny wpływ na statystyki online), to wyniki o 100% gorsze niż ma np. w internecie osiedlowa pralnia w Białymstoku — autentycznie. Skalę problemu i jakość nagród jakości opisywaliśmy naukowo oraz w felietonach — w ciągu 16 lat — kilkukrotnie w Zarządzanie Jakością, ale model polskich nagród nie uległy zmianie od +20 lat. Chcieliśmy więc stworzyć coś, co jest wyznacznikiem nowej jakości, oferuje wymierne korzyści, przekładające się na zyski Polskich firm i jest dostosowane do realiów oraz potrzeb współczesnego cyfrowego świata — tak powstał Program Promocji Polskich Marek „Polskie Best”.

08.

Rzetelność

W 2009 r. powstał projekt QELV (Quality Excellence Level Verification), którego celem była weryfikacja nagród obecnych na Polskich rynku (w 2009 r. było ich ponad 400 i tylko 8% uzyskało w tamtym czasie więcej niż 50% punktów). Tworząc „Polskie Best” staraliśmy się przestrzegać zasad, które opracowano już ponad dekadę temu i unikać przede wszystkim błędów, jakie nagród nie powinny nigdy dotyczyć. Tym samym, w przypadku „Polskie Best” wszystkie zasady i zapisy są transparentne, koszty nie mogą być ukryte lub wyliczane po zgłoszeniu uczestnictwa, regulaminy są zgodne z przepisami prawa, współżycia społecznego i gospodarczego oraz gwarantują równość stron, korzyści są wymierne oraz mierzalne, regulaminy i załączniki nie zawierają zapisów o możliwości rozliczeń barterowych, regulaminy nie zawierają zapisów o charterze klauzul niedozwolonych, wszelkie zapisy dotyczące pozytywnej oceny są weryfikowalne i mogą zostać upublicznione, oceny są publikowane z uzasadnieniem, zasady i kryteria oceny są publicznie dostępne, koszty są współmierne do oferowanych korzyści, obieg dokumentów jest bezpieczny dla użytkowników, a strony posiadają certyfikat SSL. Ze względu na społecznościowy charakter oceny, „Polskie Best” nie dotyczy wymóg podawania osobowego składu kapituł lub gremiów oceniających, ale piszemy o tym, gdyż w przypadku wielu kapituł, ich skład jest nadal utajniany.

09.

Innowacyjność

„Polskie Best” jest niezwykle innowacyjnym projektem. Przede wszystkim ze względu na zastosowane rozwiązania dotyczące propagacji online oraz promocji marek w mediach społecznościowych, zasięg tych działań, a także połączenia serwisu „Polskie Best” z ekosystemem +60 serwisów internetowych i implementację zaawansowanych narzędzi SEO. Innowacyjność jednak „Polskie Best” polega też na umiejętnym i efektywnym połączeniu kilku obszarów oddziaływania Programu: a) „Polskie Best” funkcjonuje jako nagroda, b) „Polskie Best” funkcjonuje jako narzędzie dynamicznej propagacji internetowej, c) „Polskie Best” buduje społeczność lojalnych konsumentów i fanów polskich marek, d) „Polskie Best” wspiera promocję i sprzedaż (dotyczy laureatów, którzy mogą korzystać z dodatkowych narzędzi marketingowych oraz innych serwisów) e) „Polskie Best” dostarcza danych. Laureatom Programu zamierzamy udostępniać dane statystyczne dotyczące preferencji konsumenckich, w tym dane pozyskane z ankiet, quizów oraz formularzy opinii. Dane niezwykle użyteczne dla każdego działu marketingu oraz działu handlowego.

10.

Reputacja

Program „Polskie Best” ma wpływ na budowanie reputacji marki, zarówno pod względem wizerunkowym (rzetelna nagroda społecznościowa), ale też w odniesieniu do kryteriów określonych przez Google i dotyczących reputacji stron internetowych uczestników Programu. Zastosowane rozwiązania dotyczące SEO, linkowania wewnętrznego, linkowania zewnętrznego oraz relinkowania mają znaczący wpływ na statystyki dotyczące stron własnych uczestników i ostatecznie wpływają na wzrost reputacji stron firmowych oraz zwiększenie ruchu (m.in. organicznego, czyli pochodzącego z wyszukiwarek, odsyłającego — pochodzącego z innych stron internetowych i społecznościowego, którego źródłem są media społecznościowe).

Aktywność

Administrator Administrator

Administrator serwisu jest do Państwa dyspozycji w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00. Pomoc techniczna jest realizowana również w dni robocze, lecz w godzinach od 8:00 do 22:00.

Polskie.best - logo - 162x169px

Polskie Best. Wspieramy polskie marki online

2021 @ Ranking.expert sp. z o.o.

Polityka prywatności   •   Regulamin Programu   •   Forum   •   Jak to działa?   •   W skrócie

Polskie Best
Polskie Best
Logo